Písanie a vrstvy - časť 2. Čo

Ako už bolo uvedené v predchádzajúcom článku, písanie nie je ľahké. Táto aktivita je komplexná a plná vrstiev. Nie je to len ťukanie do klávesnice, vaša myseľ sa neustále zaoberá viacerými úlohami. 

Vitajte v našej tretej časti série Kde, Čo, Kto a Ako.

Čo, teda príbeh


Je zrejmé, že bez zápletky malých zaujímavých odbočiek od hlavného deja niet románu. Vydýchnuť si tu môžu autori učebníc, esejí a iných textov, ktoré neobsahujú príbeh. Zvyšok si už pravdepodobne ohrýza nechty, pretože „čo“ je tá najťažšia časť.

Slovník vyrieši nedostatok slovnej zásoby. A naozaj si zapnite tú kontrolu pravopisu. Pri redukovaní popisov je možné vymazať aj celú polovicu kapitoly. Ale keď spisovateľ nemá potuchy, čo by sa malo stať, kniha skrátka nie je.
Dobrý príbeh sa neobjaví z ničoho nič a vzácne iskry inšpirácie musíte rozdúchať. Spisovateľ by sa mal venovať dosť času na plán deja a diskutovať o nápadoch s inými ľuďmi.

Vašou záhubou sú diery v zápletke. V prípade, že v príbehu vládne nesúlad, alebo tam sú nevysvetlené medzery, vaša kniha letí priamo do koša. Musíte sa vyhnúť nelogickým, nepravdepodobným alebo nemožným udalostiam. Musíte si dávať pozor, aby ste neodporovali predchádzajúcim udalostiam vo svojom príbehu. A nerobte so svojich postáv z ničoho nič hlupákov.

Potrebujete jedinečný príbeh. Žiadne staré klišé a opakovačky neudržia záujem vášho publika. Ďalšia Kráska a Zviera zasadená do nášho storočia ... Zase? Tento motív umiestnený do kmeňa v dažďovom pralese môže byť osviežujúci. A čo nechať Zviera jednoducho zomrieť?Alebo prinútite Krásku najať čarodejnicu, aby zrušila kliatbu. Potom môže ísť za svojimi snami bez Zvieraťa.



V mnohých prípadoch je nevyhnutný výskum. Len málo spisovateľov má skutočne skúsenosti s agentmi FBI, skrývaním mŕtvol alebo rozhovormi s psychopatmi. A bojuje v piatej kapitole váš hlavný hrdina s drakom? Mali by ste vedieť niečo o drakoch v iných dielach. Ako sa vyvíjali, aké scény s drakmi čitatelia majú radi. Viete aký je rozdiel medzi drakom a wyvernou? A čo wyrm?
Vyplatí sa tiež študovať plazy v reálnom živote. Svojho čitateľa môžete ohromiť krátkym, ale skvelým popisom krásneho vzoru šupín.
Naťahovanie deja a nuda ľahko vašich čitateľov uspí. Na druhej strane možno nebudete chcieť naplniť plán váš plán príliš veľkým množstvom akcií.
Je dobré nájsť rovnováhu medzi vzrušujúcimi časťami a pokojnejšími momentmi. Čitatelia potrebujú trochu oddychu po bitke, aby sa rozlúčili so svojimi obľúbenými postavami. Tragický osud osamelej matky, ktorej dieťa zomiera, je srdcervúci. V každej jednej kapitole však nemusíte lámať srdce všetkým. Dajte matke, jej dieťaťu a ich fanúšikom tiež nejakú úľavu a smiech.

Udalosti by mali posúvať príbeh dopredu. Ak túžite venovať jeden odstavec krásnej lúke, alebo ako si vaše postavy užívali čaj, žiadny problém. Príliš veľa výplňových scén však môže mať za následok slepé uličky v príbehu. Čitateľ si tu a tam môže vychutnať statický, ale krásne napísaný odsek, ale ak príbeh stojí celú tretinu knihy ... Kniha samotná môže zapadať prachom na poličke.

Čoskoro sa uvidíme v tretej sekcii, Ako.

Nezabudnite na našu SPISOVATEĽSKÚ VÝZVU a neváhajte sa zapojiť!





Komentáre